Ce semnificatie are Reforma de acum 500 de ani pentru noi azi?
Martin Luther a fost un calugar, un profesor catolic, care nu si-a gasit acolo calea, nu a gasit pacea acolo. A facut o sumedenie de ritualuri si canoane, dar nu si-a gasit alinarea sufletului. Dar Dumnezeu i s-a revelat cu versetul: „cel neprihanit va trai prin credinta”. Pornind de la acest verset biblic, a privit la starea Bisericii din vremea lui si a comparat-o cu Cuvantul lui Dumnezeu. El a fost cel ce a lansat acea frumoasa expresie: „Doar Scriptura” (Sola Scriptura), revelatia lui Dumnezeu. Pentru vremea de atunci era absolut necesara o intoarcere la Biblie chiar daca insemna un cost mare – Luther si-a pus viata in joc, multi oameni au fost treziti, s-au uitat spre el si au recunoscut ca are dreptate si ca s-au departat de Scriptura. Departandu-te de Scriptura, te departezi de Dumnezeu. Era necesara o intoarcere la Scriptura.
Luther a repus in prim plan niste principii care erau acolo, dar acoperite de vreme si traditii. Luther a repus Cuvantul la locul lui. Dumnezeu s-a folosit de El, Luther a tradus Biblia pe limba oamenilor obisnuiti, ceea ce a insemnat o revolutie.
Faptul ca s-a petrecut aceasta schisma, despartire, nu a fost bine, dar s-a intamplat. E fantastic de greu sa reconciliezi lucrurile – mereu s-au despartit crestinii. Insa am fost la o biserica in care fiul s-a despartit de tatal, amandoi pastori, mergand pe un drum mai conservator sau mai charismatic. Cand a imbatranit, tatal a spus: A fost nevoie, in economia lui Dumnezeu, si de o astfel de biserica, ce poate atinge suflete aflate intr-o alta situatie, cu alte asteptari, care n-a facut decat sa completeze lucrarea lui Dumnezeu cu mai multe modalitati de expresie sau slujiri sau daruri.
Cum ati caracteriza perioada actuala a Bisericii, din jurul anilor 2000?
Imi place momentul primilor apostoli. Imi place si momentul Luther si momentul Azusa, dar ambele cu mici rezerve. Dar acum, din nefericire, nici momentul Azusa nu se poate repeta, fiindca deja si-a trait cursul, nici Luther nu se mai poate reedita. Cred ca acea chemare din Apocalipsa, de a te intoarce la dragostea dintai, inseamna de fapt intoarcerea la faptele primei Biserici, la starea primei Biserici din Ierusalim, la care putem privi ca model, la dragostea ei faptica. La fel ca David, care i-a slujit pe cei din generatia lui dupa voia lui Dumnezeu. Daca ne intoarcem la planul lui Dumnezeu, acesta se va transforma intotdeauna in dragoste de oameni, iubire pentru lumea pierduta sau interes pentru castigarea sufletelor pentru Dumnezeu.
Dragostea dintai contine totul – si rugaciunea, si dragostea frateasca, si frangerea painii, si invatatura Domnului Isus. Foarte multi considera ca e vorba de dragostea lor personala dintai cand erau copii in credinta, dar de fapt e vorba de dragostea dintai a Bisericii. Biserica a inceput ca din tun in ziua de Rusalii, cand s-au unit grupul de ucenici care asteptau in Ierusalim cu Duhul lui Dumnezeu, puterea lui Dumnezeu a fost peste ei si impactul lor a fost fenomenal. Nimeni nu a facut totul, orice Reforma a dus unele lucruri mai departe, dar a pierdut cate ceva pe drum, nu s-a dus suficient de departe.
Nu cred ca vreodata a avut loc o revolutie a dragostei crestine, asa cum s-ar fi cuvenit. Ne-am batut cu pumnul in piept ca stim mai bine, suntem mai speciali sau ca l-am inteles mai bine pe sfantul Pavel, dar nu am lasat sa curga dragostea lui Dumnezeu autentica, jertfitoare. Am fost foarte selectivi, doar cu ai nostri. Biblia spune sa faci bine la toti, mai intai la fratii de credinta pentru ca pe acestia ii cunosti, nu neaparat ca sunt ei speciali. Sunt fratii pentru care a murit Hristos, cu care trebuie sa colaborez si de care depinde oarecum progresul meu, dar ar trebui sa-i tratez pe toti cum l-as trata pe Isus.
Dumnezeu a randuit in Biserica diferite slujbe si trebuie sa cred ca acestea sunt pentru toate vremurile. Prorocii sunt absolut necesari – cand nu e descoperire, poporul e fara frau. Am acceptat evanghelistii, pastorii si invatatorii sunt acolo, trebuie sa primim toata gama de apostoli, proroci, invatatori, pastori si evanghelisti pe care Dumnezeu a randuit-o. Trebuie sa ne lasam echipati de toate aceste functii, slujbe si daruri din Biserica, in vederea slujirii.
Alfaomega.tv folosește cookies. Info și setări: Politica Cookies. Politica confidențialitate.