Donează     Rugăciune       TV LIVE                          

Avortul si abandonul in Romania. Care este raspunsul crestinilor? Reportaj AOTV

Procesul formarii vietii, dezvoltarea dintr-o singura celula a celei mai complexe fiinte de pe pamant, este un miracol si un adevarat dar al lui Dumnezeu pentru noi. Dar acest proces este intrerupt brutal prin avort. In special fostele tari comuniste sunt in topul avorturilor raportate la populatie. Cu peste 20 de milioane de copii avortati intr-o generatie, Romania ocupa locul 1 in Europa la rata avortului, si 2 in lume dupa Rusia, aflandu-se intr-un declin demografic si spiritual accentuat.

Dupa revolutie, s-au efectuat peste 8 milioane de avorturi in spitalele de stat in Romania, la o populatie de 10 milioane de femei. Adunand si avorturile neraportate de la privat, numarul creste si mai mult.

Desi 98% din romani se declara crestini, si absolut toate confesiunile crestine definesc avortul ca fiind pacat, chiar daca este legal, magnitudinea acestei tragedii arata clar o discrepanta intre vorbele si actiunile romanilor.

Motivele pentru care se avorteaza sunt diverse. In lipsa educatiei sexuale, avortul este o metoda de contraceptie. Ideea ratarii personale sau a carierei, lipsa unui partener stabil in relatie, presiunea familiei si a celor din jur, rusinea sau lipsa resurselor necesare pentru a creste un copil determina in general avortul.

Sunt insa si situatii in care mama, desi nu doreste sa pastreze copilul, nu avorteaza, ci abandoneaza copilul dupa nastere, acesta fiind preluat de institutiile statului. E o optiune mult mai buna decat avortul, dar abandonul are consecinte negative care-l vor marca toata viata pe copilul devenit orfan si institutionalizat.

Istoric vorbind, avortul a fost legat la cerere intre 1957 si 1966, in communism, in aceasta perioada 70-80% din sarcini terminandu-se in avort. In 1966, faimosul decret 770 al lui Ceausescu a impins avortul in ilegalitate pana la revolutie, provocand faimoasa generatie a decreteilor, copii nascuti intre 1967 si1989.

In aceasta perioada de ilegalitate, avorturile au intrat in subteran. Cifre oficiale spunand ca peste 10.000 de femei au murit avortand in conditii improprii, numarul real fiind probabil mult mai mare. Tot in aceasta perioada, a crescut vertiginos numarul copiilor nedoriti, abandonati in orfelinate, lipsiti de orice afectiune si tinuti in conditii inumane, in centre ca cele de la Cighid sau Siret. Urmarile in societatea romaneasca sunt vizibile si azi, acesti copii fiind acum in floarea varstei.

Dupa revolutie, avortul a fost legalizat din nou. Doar in 1990 au fost ucisi aproape un milion de copii nenascuti, peste 70% din sarcini terminandu-se din nou in avort, ca inainte de 1966. Procentul oficial a scazut usor dupa anii 2000, desi a crescut numarul avorturilor effectuate in spitalele private.

In aceasta vreme de criza morala, crestinii sunt chemati sa fie lumina in intuneric, care nu condamna, ci propun solutii. Indiferent de confesiune, credinciosii raspund practic la problema avortului si abandonului in diferite moduri.

In primul rand, crestinii se roaga sistematic pentru viata copiiilor inca nenascuti, pentru restaurarea mamelor ce au comis avort, si pentru ridicarea blestemului sangelui nevinovat.

Apoi, tot mai multe voci se ridica pentru a constientiza opinia publica cu privire la sacralitatea vietii, prin Marsuri pro-viata, prin campanii media si materiale.

De asemenea, se constituie o retea tot mai mare de centre crestine ce ofera consiliere pentru femeile ce au facut avort, pentru vindecare interioara si restaurare.

Desi inca firav, se contureaza un grup de medici pro-viata, ce afirma sacralitatea vietii chiar daca avortul le-ar putea aduce beneficii materiale.

Credinciosii de asemenea dezvolta proiecte sociale si centre pentru asistenta femeilor cu sarcini nedorite, ce includ consiliere si sustinere financiara la nevoie. Se infiinteaza case maternale unde mama si copilul sunt gazduiti pentru o perioada, case familiale pentru copii abandonati, centre de zi pentru orfani. Tot mai multi crestini se implica voluntar in aceste proiecte, intelegand ca Dumnezeu e Tatal orfanilor.

Desi o lege nu poate rezolva o problema de inima, credinciosii militeaza pentru legislatie pro-viata, pro-adoptie si pro-familie.

Adoptia este singurul raspuns eficient la problema sarcinii nedorite, a avortului si a abandonului. Multi crestini fac aceasta alegere nobila si adopta orfani, intelegand ca si ei au fost adoptati de Dumnezeu in familia Lui.

Si nu in ultimul rand, identificand imoralitatea si relatiile sexuale in afara casatoriei ca fiind o radacina a avortului, crestinii romani articuleaza tot mai coerent alternativa castitatii si a limitarii vietii sexuale pentru cadrul familiei, ce ofera un mediu sigur pentru nasterea si cresterea copiilor.

Reportaj difuzat in emisiunea Mapamond crestin 611 - 3 aprilie 2016. Ultimele stiri crestine: http://alfaomega.tv/stiri

Doneaza - sustine Alfa Omega TV
x