Donează     Rugăciune       TV LIVE                          
100-steaua
100-istoric
100-teologia
100-pace
100-stiri
100-roaga-te
100-conferinta

De ce Israel? - Ierusalimul si Templul

Deşi Dumnezeu nu poate fi limitat la o anumită locație (1 Împărați 8:27, Isaia 66:1, Matei 5:34-35, Faptele apostolilor 7:48-50), totuşi, El a ales un loc special pe pământ unde să locuiască (Exodul 15:17, Deuteronom 12:5 şi 10-11, Deuteronom 16:2, 11, 15).

Iniţial, prezenţa lui Dumnezeu era strâns asociată cu Chivotul legământului (Exodul 25:10-22). Chivotul conţinea cele două table de piatră cu Cele Zece Porunci scrise de Însuşi Domnul (Exodul 31:18 și 34:1,27, 28, Deuteronom 9:10, Faptele apostolilor 9:38). Lângă acestea se afla un vas cu mană (Evrei 9:4; Exodul 16:33, 34; 1 Împărați 8:9) şi toiagul lui Aaron, care înmugurise (Numeri 17:8-10). În partea de sus a chivotului era scaunul îndurării cu doi heruvimi din aur curat, chipuri de îngeri, de asemenea, din aur curat. Fețele heruvimilor erau întoarse spre scaunul îndurării, unde marele preot stropea sângele jertfelor. Chivotul era locul unde Dumnezeu i-a vorbit lui Moise despre Israel (Exodul 25:22, 2 Samuel 6:2).

 

Tronul harului

Chivotul conținea tablele Legii care simbolizau judecata lui Dumnezeu pe baza Legii. A devenit tronul harului pentru omul păcătos când sângele care aducea împăcarea, sângele jertfelor animalelor, era stropit pe scaunul îndurării: Legea sfântă era acoperită cu sângele care aducea împăcarea. Sângele sacrifciilor animale putea acoperi numai temporar păcatele. Sângele lui Hristos, Mielul fără pată, a obţinut o răscumpărare veşnică, o împăcare veșnică. Prin urmare, a dat o validitate retroactivă tuturor sacrificiilor animalelor. (Evrei 10:4-10, 9:11-15).
La început, Chivotul a stat într-un cort construit în mod unic, și anume, cortul întâlnirii (Exodul 26:1-37). Prezența lui Dumnezeu era în norul care acoperea cortul întâlnirii (Exodul 40:34-38). Chivotul a mers cu poporul evreu prin deșert, și, după ce a ajuns în Canaan, a fost pus succesiv la Șilo (Iosua 18:1), la Bet-Șemeș (1 Samuel 6:1-21), Chiriat-Iearim (1 Samuel 7:1), în casa lui Obed-Edom (2 Samuel 6:10-15), apoi în Ierusalim (2 Samuel 6:12b, 17). Chivotul a avut, în cele din urmă, o locație permanentă în Sfânta Sfintelor de la Templul construit de Solomon (1 Împărați 8:4-7). După ce Nebucadneţar al Babilonului a distrus Ierusalimul şi Templul (2 Cronici 36:18), nu s-a mai auzit niciodată de Chivot. În Templul rezidit de Zorobabel (Ezra 3) și extins de Irod cel Mare nu a existat niciun chivot. Profetul Ieremia a spus că nu va mai exista un alt chivot (Ieremia 3:16).
Însuși Dumnezeu a dat instrucțiuni pentru facerea chivotului (Exodul 25:8-9). Templul a fost rezidit mai târziu (1 Cronici 28:19). Moise a spus că Dumnezeu va alege o locație unde Numele Lui va locui în Țara Promisă (Deuteronom 16:2, 11, 15). Dumnezeu a ales Ierusalimul ca „cetate sfântă”, unde va locui Numele Lui (1 Împărați 11:32, 36, 14:21, 2 Cronici 12:13) pe vremea regelui David, cel care a fost ales ca să găsească locul unde Numele Domnului va locui (1 Împărați 8:16).

Muntele Moria

Ierusalimul a fost locuit de iebusiți și a fost situat în țara pe care Dumnezeu a promis-o lui Avraam (Geneza 15:18-21, Iosua 15:63, 2 Samuel 5:6-8). Dumnezeu a ales, prin regele David, ca Muntele Moria din Ierusalim să fie locul unde dorește El să fie proslăvit (2 Samuel 24:14-25, 1 Cronici 21:16-22:1). Muntele Moria și Muntele Sion sunt unul și același loc (Ioel 3:17, Isaia 27:13). Este muntele unde Avraam se pregătise să-l sacrifce pe Isaac Domnului (Geneza 22:1-19). Avraam a numit acest loc „Domnul va purta de grijă” (Geneza 22:14). Era un loc al harului. Nu era locul unde oamenii purtau de grijă de nevoile lui Dumnezeu, ci Dumnezeu avea grijă de nevoile poporului Său (1 Împărați 8:31-53).
De două ori a confirmat Domnul faptul că vârful Muntelui Moria (Muntele Sion, aria lui Aravna, iebusitul) avea să fie locul unde va locui Numele Lui, răspunzând cu foc din cer asupra altarului (1 Cronici 21:14- 19 și 25-26 - David, și 2 Cronici 7:1 - Solomon). David a dat instrucțiuni pentru construirea unui Templu pentru Dumnezeu pe această locație (2 Cronici 3:1). Dumnezeu a confirmat planul lui David, dar a spus că Solomon, fiul lui David, va trebui să ducă la bun sfârșit această sarcină, pentru că David avea prea mult sânge pe mâinile sale (1 Împărați 8:14-21, 1 Cronici 17:1-15, 22:6-16, 2 Samuel 7). După terminarea zidirii și inaugurării Templului (citiți frumoasa rugăciune a lui Solomon în momentul dedicării, în 2 Cronici 6 și 7:1-4), Dumnezeu a confirmat prezența Lui printr-un nor, slava Shekinah, care a umplut Templul, așa cum s-a întâmplat și în deșert (1 Împărați 8:10-11).

Templul

În timp ce privea la Templul lui Irod, Isus a vorbit despre distrugerea viitoare a Templului (Marcu 13:2) și despre „urâciunea pustiirii stând în locul sfânt” într-o zi, în viitor (Matei 24:15). Unii spun că s-a făcut, literalmente, referire la un templu (2 Tesaloniceni 2:4), care va fi construit în viitor. Aceștia spun că acest templu va fi, apoi, pângărit de Anticrist, care va face ca jertfele să înceteze acolo (Daniel 9:27, 11:31, 2 Tesaloniceni 2:4). Totuși, o altă posibilitate e aceea ca „urâciunea pustiirii” să existe deja astăzi pe Muntele Sion, prin cele două moschei de pe Muntele Templului. Isus a vorbit despre „locul sfânt”.
El nu a folosit cuvântul grecesc pentru „templu”. Acest „loc sfânt” poate însemna locul unde a fost zidit odată Templul. Din aceste moschei este predicată ura împotriva Israelului, întâiul născut al lui Dumnezeu. Pe moscheea cu domul auriu este scris „Allah nu are fiu!”, mesaj îndreptat clar împotriva lumii creştine, deoarece Biblia ne învață că Dumnezeu L-a dat pe Singurul Lui Fiu (Ioan 3:16). Într-o zi, aici va sta iarăși Templul Domnului (Ezechiel 43:1-7). Oare va exista un război islamic împotriva Israelului și Ierusalimului, care îi va face pe evrei să plece din țară? (Matei 24:21-25). Indiferent cum vor decurge lucrurile în viitor, indiferent când și cum va fi zidit Templul final, pângărirea va înceta odată cu venirea lui Mesia (Matei 24:30, Daniel 7:13-14).

Prințul Păcii

Ultimul Templu la care se face referire (Ezechiel 40-48) va exista după ce se va da marele război împotriva lui Gog și aliaților lui (Ezechiel 38 și 39). Relația viitoare între Ierusalimul pământesc și Ierusalimul ceresc (Evrei 12:22-24, Apocalipsa 21:22-5), Împărăția Mesianică de Pace și Neprihănire (Apocalipsa 20:1-10, Zaharia 14:8-21, Isaia 2:2-4) înainte de ultima reînnoire a tuturor lucrurilor, reprezintă un viitor măreț la care să sperăm! Într-o zi, după ce va veni Prințul Păcii, pacea va domni! (Zaharia 14) În cele din urmă, vor exista un cer nou și un pământ nou, unde Dumnezeu va fi totul în toate (1 Corinteni 15:20-28, 2 Petru 3:1-13 și Apocalipsa 21:22-5).

(Extras din cartea DE CE ISRAEL? - ediție prescurtată - de Willem Glashouwer - Comandă această carte prin telefon 0256.284.913 sau online la adresa http://alfaomega.tv/librarie/israel-orientul-mijlociu/de-ce-israel-varianta-prescurtata-rev-willem-j-glashouwer-produs)

Informatiile publicate pe site-ul alfaomega.tv (text sau video) pot fi preluate de alte publicatii, site-uri si bloguri online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ spre pagina de pe site-ul nostru. Orice abatere de la aceste norme constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si o vom trata ca atare.
stiri din israel ultimele reclama
x
x

GDPR - avem nevoie de acordul tău pentru a putea să-ți trimitem materiale

Dacă ești abonat la revistă sau la newsletterul nostru, trebuie să știi că nu ți le mai putem trimite, decât dacă primim un acord explicit de la tine, conform legislației GDPR. Durează câteva secunde să ne dai acordul. alfaomega.tv/acord
Alfaomega.tv folosește cookies. Info și setări: Politica Cookies. Politica confidențialitate.